Az Arctic Cat 'megemelte a tétet' lóerő tekintetében a side x side kategóriában azzal, hogy a Thundercatből már jól ismert 951cm3-es H2 V-Twin EFI blokkal felvértezve 2009-ben megjelentette a Prowler 1000 XTZ-t. Az XTZ azonban több mint egy az UTV kategória vezető teljesítményű motorjával felszerelt Prowler. A változás jegyeit a továbbfejlesztett felfüggesztés, a vezetőbarát ergonómiai megoldások valamint az újragondolt formavilág is magán viseli.
Az Arctic Cat új ATV modelljeinél bevált 'Ride In Suspension' rendszert az XTZ-nél is bevezették. Ez annyit jelent, hogy a vázat mélyebbre süllyesztették így a kerékfelfüggesztés a lengéscsillapítók rugóútjának közepén dolgozik. Ez némi 'lógást' ad a járműnek minek következtében a lengéscsillapítók elsimítják a hepehupás talaj keltette rázkódás érzetét, nem csak abban az esetben ha a talaj emelkedésre készteti a járművet, de akkor is, ha a kerekek egy mélyedésbe, gödörbe kerülnek. Ugyanezt a technikai megoldást alkalmazzák azoknál a terepjáróknál, amelyek az amerikaiak saját bejáratú Párizs-Dakar versenyén az évről évre megrendezett Baja California off-road megmérettetésén porolják végig a californiai félszigetet. A továbbfejlesztett felfüggesztés jegyében az 1000 XTZ Ryde FX gázteleszkópokat kapott aminek végeredménye egy 25-25cm-es hasmagasággal és rugóutakkal rendelkező osztályon felüli UTV lett.
A megnövekedett lóerőre a Prowler fékrendszerét tervező mérnökök, kétoldali hátsó tárcsafékkel válaszoltak, megtartva ugyanakkor a hátsó differenciálműnél található - korábbi Prowler modellekből ismert - tárcsaféket is, melynek szerepe az XTZ-ben azonban már csak parkolófékké redukálódott.
Fizikai méreteti tekintve az XTZ szintén a kategória legnagyobbjának számít menetstabilitást és nagyobb belteret biztosítva utasának.
A Prowler XTZ egy kiváló jármű munkára és szórakozásra egyaránt! 2010 márciusától hazánkban is megvásárolható!
Az Prowler 1000 XTZ technikai leírását itt találod:
Prowler 1000 XTZ
|