Az Arctic Cat egy új ablakot nyitott meg a kétszemélyes túrázók világában a 700 H1 EFI Cruiser és az 1000 H2 EFI Cruiser bemutatásával. A korábbi 3in1 (TRV) modellekhez képest (500, 650, 700) a Cruiser-ek a kényelem és luxus világába mutatnak, már amennyire az ATV-ken való utazást össze lehet kötni ezzel a fogalommal. Vezető és utasoldali markolatfűtés, hátsó rakodódoboz a hosszú túrákhoz, szélvédő visszapillantótükörrel, alufelnik és a 3000Lbs-es Warn csörlő mind az a kiegészitő, amivel a Cruiser rászolgált nevére. A ’Sunset’ narancs (1000) és metálkék (700) színekre, vagyis az ATV színére fényezett hátsó rakodó dobozok és szélvédők az egységes külső látszatát erősítik.
Az első dupla A lengővillákon elhelyezkedő lengéscsillapítók és a teljesen független (FIS) hátsó kerékfelfüggesztés egyaránt 25cm-es rugóutakat biztosítanak. Mind az első mind a hátsó rugók 5 különböző beállítási lehetősége a kellemes komfortos utazást eredményezik bármilyen terepkörülmények között.
A Cruiser számos kényelmi funkcióval rendelkezik. Így többek között a rendkívül ergonómikusra tervezett első és hátsó üléssel, mely hátsó ülésnél az utas kedvére kapcsolhatja saját markolatfűtését, ha úgy érzi, hogy ujjai és tenyere kezdenek elgémberedni a menetszéltől. Az utasülést pillanatok alatt leszerelve könnyen egyszemélyessé alakíthatjuk járművünket és az így felszabaduló helyet rakodásra használhatjuk fel.
A Vezető technikai tudását erősítik a 2 illetve 4 kerékhajtás, a felező és az elektronikus első differenciálzár kapcsolásának lehetősége. Mindezek irányítószervei a kormányon illetve a műszerfalon kaptak helyet. A komfortérzetet szolgálja a 2 visszapillantótükörrel ellátott szélvédő, melyen egy palacktartó, egy gyári elemlámpa valamint annak tároló ürege szintén kényelmesen elfér. A szélvédő vezetői oldalán található 12V-os csatlakozó aljzat, GPS készülékünk vagy más elektromos kütyünk folyamatos árammal történő ellátását hivatott biztosítani. A vezető számára kapcsolható markolatfűtés elől is, mint szériatartozék van jelen.
A 700-as Cruiser motorját tekintve a 700 H1 EFI modellekből már ismert 695 köbcentis nyégyütemű Arctic Cat erőforrást örökölte meg, míg az 1000-es kivitel a Thundercat bivalyerős kéthengeres 951 cm3-es V2-es motorjával dübörög.
Végül azoknak akik nem csak terepen szeretnék használni a fentebb említett ’cirkálókat’, hanem az országúton is szívesen közlekednének vele, jó hír, hogy köszönhetően az európai homologizációnak mindkét típus Magyarországon is közúti forgalomba helyezhető!!
|